In 1995 ben ik gestart als ontwikkelaar en vervolgens via verschillende database systemen heb ik me gespecialiseerd als DBA in de Oracle database. Zowel Apex als Security zijn onderwerpen die sterk mijn interesse hebben. Mijn expertise als DBA heeft ervoor gezorgd dat ik met name vanuit DBA perspectief naar APEX kijk. Oplossingen voor APEX op het gebied van high availability, security, standaarden, Exadata capacity management en license management zijn onderwerpen waarvoor ik in samenwerking met andere collega’s oplossingen heb geïmplementeerd. Smart4Apex is voor mij de samenwerking tussen professionele ontwikkelaars, waarbij we samen onze expertise kunnen bundelen en delen.

INGO WEVERS

Bij SMART4Apex kunnen we onze kennis en expertise delen

In 1995 ben ik gestart als SAS ontwikkelaar met het bouwen van een EIS systeem. Met PROC SQL Oracle data uit VAX/VMS downloaden naar het PC platform en met behulp van SAS ontwikkelen van systemen met drill-down functionaliteit. De drive om met database technologie aan de slag te gaan is tijdens mijn studie ontstaan door het vak database management systemen en de eerste kennismaking met de Oracle database en SQL*Forms. Via verschillende database systemen uiteindelijk de diepte ingegaan als DBA met Oracle. Veel expertise opgedaan bij verschillende klanten en in 2006 als zelfstandige gestart.

Tijdens mijn DBA vakmanschap kennisgemaakt met HTML_DB en eigenlijk nooit meer uit het oog verloren. Ook in infrastructuur teams speelt APEX een rol van betekenis. In de rol van dba/ontwikkelaar heb ik Apex applicaties gemaakt ten behoeve van capacity management, licenties, in control en communicatie ondersteuning. In relatief korte tijd heb ik veel kennis opgedaan met APEX 4, APEX 5, ORDS, webservices, javascript, jquery, css, integratie in infrastructuur, Anychart en Oracle jet. Ik zie in Smart4apex een netwerk van top specialisten waarvan ik kan leren en waar ik kennis aan kan bijdragen als APEX professional met praktische bagage op het gebied van de Oracle database 11g, 12c en Security.  Denken in oplossingen, klantgericht opereren en het delen van het netwerk met vakgenoten zie ik als noodzaak.